10 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ!


Το ύψος της οικονομικής προσφοράς είναι σίγουρα καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή ενός ταμειακού συστήματος.
Όμως, ακόμη κι η αγορά υψηλής ποιότητας εξοπλισμού σε χαμηλή τιμή μπορεί να αποδειχθεί ανεπαρκής, εάν η παραμετροποίηση, η τοποθέτηση και η εκπαίδευση δε γίνουν σωστά.
Για τον λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η επιλογή της εταιρείας, που θα συνεργαστείτε.
Η WITEC είναι η πρωτοπόρος εταιρεία στην Ελλάδα που το 1993 υλοποίησε την πρώτη εγκατάσταση ασύρματης παραγγελιοληψίας στη Ρόδο στο ιταλικό εστιατόριο «DA GILBERTO».
Mε γνώμονα τα 25 χρόνια εξειδίκευσης στον τομέα της εστίασης έχουμε αποκτήσει αυξημένη τεχνογνωσία.
Η WITEC δεν προσφέρει μόνο ένα ταμειακό σύστημα, όπως οι περισσότερες εταιρίες, αλλά προσφέρει καθοριστικές συμβουλευτικές υπηρεσίες για την επιτυχημένη και κερδοφόρα λειτουργία του ταμειακού σας συστήματος.

Παγίδες προσφορών

Μία ξεκάθαρη προσφορά, εκτός από την μάρκα του εξοπλισμού θα πρέπει να αναγράφει και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά . Πολλοί πελάτες πιστεύουν, πως εάν η μάρκα είναι ιδία, οι προσφορές είναι συγκρίσιμες. Δυστυχώς, αυτό δεν είναι αρκετό για να αξιολογήσει και να συγκρίνει κάποιος δύο προσφορές.

Πολλές φορές, οι εταιρίες για να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν το κέρδος τους (αλλά και να για να κάνουν ελκυστικότερες τις προσφορές τους), χρησιμοποιούν εξοπλισμό παλαιάς τεχνολογίας ή ανακατασκευασμένο, παρουσιάζοντας τον ως καινούριο.

Για παράδειγμα:

  • Ένα PC από ένα άλλο μπορεί να έχει 100-200 € διαφορά.
  • Ένα Smart Phone από ένα άλλο μπορεί να έχει 100-200 € διαφορά.
  • Μια οθόνη touch από μία άλλη μπορεί να έχει 100-200 € διαφορά.
  • Μια κεραία από μία άλλη μπορεί να έχει 100-200 € διαφορά.
  • Ένα UPS από ένα άλλο μπορεί να έχει 50-100 € διαφορά.
  • Ένας φορολογικός μηχανισμός ή μια ταμειακή μηχανή νέας τεχνολογίας μπορεί να διαφέρουν κατά 100-200 € από μια παλαιότερης τεχνολογίας.

Αρκετές φορές, προκειμένου να δημιουργηθεί μια εικονική οικονομική διαφορά σε σύγκριση με άλλες, δεν αναφέρονται αναλυτικά οι ώρες εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται περιθώριο για πρόσθετες χρεώσεις εκ των υστέρων.
Επίσης δε γίνεται κάποια αναφορά στο κόστος του Συμβολαίου Τηλεφωνικής Υποστήριξης.

Πώς να προστατευτείτε από επιχειρήσεις χωρίς After Sales Service

Υπάρχουν πάρα πολλές εταιρίες, επιχειρήσεις και Free Lancers που μπορούν να προσφέρουν πολύ ελκυστικές και οικονομικές λύσεις, απλούστατα επειδή δεν προσφέρουν ‘After Sales Service’. Είτε επειδή δεν διαθέτουν καθόλου τεχνικό τμήμα, είτε λόγω υποστελέχωσης του τμήματος υποστήριξης.
Ρωτήστε ευθέως, ώστε να μάθετε λεπτομερώς , πόσα άτομα διαθέτει η εταιρεία στο τεχνικό τμήμα και ποιές ώρες και ημέρες λειτουργεί.

Για παράδειγμα:

  • Το Σάββατο λειτουργεί το τεχνικό τμήμα;
  • Εκτός ωραρίου, πώς υποστηρίζεται ο πελάτης;
  • Υπάρχει ένα ή περισσότερα τηλέφωνα υποστήριξης και μέχρι ποιά ώρα μπορεί να εξυπηρετηθεί ο πελάτης;
  • Ζητήστε γραπτώς τις καλύψεις του Συμβολαίου Υποστήριξης και τους οι όρους του.
  • Ποιά είναι η χρονική ανταπόκριση εντός κι εκτός ωραρίου σε περίπτωση βλάβης.
  • Η εταιρεία διαθέτει ISO;

Από την σιγουριά των απαντήσεων θα αποκομίσετε μια πληρέστερη εικόνα πριν εμπιστευτείτε μια εταιρεία.
Είναι ελάχιστες οι εταιρείες που δεσμεύονται με γραπτό ιδιωτικό συμφωνητικό, όσον αφορά το Συμβόλαιο Υποστήριξης, και περιγράφουν αναλυτικά τους όρους. Ζητήστε από την εταιρεία ένα δείγμα.

Μην ξεχάσετε, πως το ταμειακό σύστημα είναι το πορτοφόλι σας και μια λάθος απόφαση μπορεί να κοστίσει ακριβά από τη στιγμή της εγκατάστασης ή/και σε κάποια περίπτωση ανάγκης ή βλάβης

Επισκεφθείτε την έδρα της εταιρείας

Για να δείτε πραγματικά, ποιό είναι το επίπεδο οργάνωσης της εταιρείας, με την οποία σκοπεύετε να συνεργαστείτε, καλό είναι να επισκεφτείτε τις εγκαταστάσεις της για να εκτιμήσετε και να διαπιστώσετε τα παρακάτω:

  • Υπάρχουν κατάλληλες υποδομές για την σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη;
  • Υπάρχει οργανωμένο τεχνικό τμήμα σε ξεχωριστό χώρο;
  • Υπάρχουν εμπορεύματα διαθέσιμα σε περίπτωση που θέλετε να δείτε τον εξοπλισμό που θα αγοράσετε;.

Σε γενικές γραμμές, μια επίσκεψη θα βοηθήσει να αποκομίσετε καλύτερη εικόνα για την εταιρεία, που σκοπεύετε να επιλέξετε. Ως γνωστόν: «μια εικόνα, χίλιες λέξεις»

Να συντάσσονται πάντα ιδιωτικά συμφωνητικά

Εφ’ όσον έχετε επιλέξει την εταιρεία, με την οποία θα συνεργαστείτε, είναι απαραίτητο η συμφωνία που θα κάνετε, να διατυπωθεί γραπτώς (σε ιδιωτικά συμφωνητικά).

Θα πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στα παρακάτω:

  • Τα προϊόντα, που θα παραδοθούν
  • Χρόνος παράδοσης
  • Τρόπος και χρόνος αποπληρωμής.

Η ύπαρξη κάποιας ρήτρας κρίνεται χρήσιμη.

Ο πελάτης οφείλει να γνωρίζει, ότι από την προκαταβολή μέχρι την τοποθέτηση θα μεσολαβήσει συγκεκριμένος χρόνος μέχρι την τελική παράδοση. Το χρονικό διάστημα αυτό πρέπει να αναφέρεται στην επίσημη παραγγελία / Ιδιωτικό συμφωνητικό, για να μην υπάρχουν περιθώρια από τον προμηθευτή για χρονοτριβές και καθυστερήσεις που θα σας προκαλέσουν οικονομική ζημιά.

Καθοδήγηση στο διαδίκτυο και τιμές.

Πολλά e-shops προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές για εξοπλισμό, απλούστατα επειδή είναι από τις λεγόμενες «box moving» επιχειρήσεις.
Δηλαδή τις περισσότερες φορές δεν πρόκειται για εταιρίες που ασχολούνται με ολοκληρωμένες λύσεις, άλλα για εταιρείες που απλά μεταφέρουν προϊόντα. Δεν έχουν έδρα, προσωπικό και τεχνικούς. Δε διαθέτουν κάποιο stock και αφού προπληρώσετε τοις μετρητοίς ή με πιστωτική κάρτα, θα παραγγείλει το εμπόρευμα στην αντιπροσωπεία και θα περιμένετε κάποιες ημέρες (ή αρκετές ημέρες σε κάποιες περιπτώσεις) για να παραλάβετε το εμπόρευμα στην έδρα σας. Φυσικά με δική σας χρέωση.

Για αυτούς τους λόγους οι τιμές που θα βρείτε θα είναι πολύ ελκυστικές, αλλά θα αναγκαστείτε να πληρώσετε μετά, τόσο την εργασία του τεχνικού όσο και την εγκατάσταση.

Κατηγοριοποίηση προμηθευτών λογισμικού

Οι προμηθευτές ταμειακών συστημάτων κατατάσσονται σε διάφορες κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές είναι :

  • Κατασκευάστριες εταιρείες λογισμικού στην Ελλάδα
  • Μεταπωλητές από εταιρείες λογισμικού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Κατασκευάστριες εταιρείες λογισμικού από το εξωτερικό.
  • Free Lancers από Ελλάδα και εξωτερικό.

Πριν επιλέξετε την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε, είναι απαραίτητο να πάρετε σοβαρά υπ’ όψιν τις ανάγκες σας τόσο πριν, όσο και μετά την αρχική αγορά.

Θα πρέπει να υπολογίσετε τα εξής:

  • Εάν η αγορά έγινε απευθείας από την κατασκευάστρια εταιρεία στην Ελλάδα, τίθεται μόνο θέμα εάν έχει την κατάλληλη υποδομή για να εξυπηρετήσει απευθείας τον πελάτη.
  • Εάν αγοράσατε από κάποιο μεταπωλητή , πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο επίπεδο κατάρτισης, ώστε να εξυπηρετήσει τον πελάτη χωρίς να απαιτούνται οδηγίες από τη κατασκευάστρια εταιρεία. Σαν αποτέλεσμα, έχετε μια άμεση εξυπηρέτηση που είναι αυτονόητη, όταν μιλάμε για ένα ταμειακό σύστημα που πρέπει να δουλεύει ασταμάτητα.
  • Εάν η αγορά έχει πραγματοποιηθεί απευθείας από την κατασκευάστρια εταιρεία στο εξωτερικό, πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή, για να εξυπηρετήσει απευθείας τον πελάτη και να μπορεί να εκτελέσει αλλαγές απαραίτητες για φορολογικούς λόγους ή αλλαγές που θα απαιτηθούν στο μέλλον.
  • Στην περίπτωση των Free Lancers, πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα, εάν υπάρχει η δυνατότητα να εξυπηρετηθεί ο πελάτης άμεσα σε περίπτωση βλάβης του ταμειακού συστήματος. Επίσης, πρέπει να μπορεί να εκτελέσει αλλαγές απαραίτητες για φορολογικούς λόγους ή αλλαγές που θα ζητήσετε στο μέλλον.

Τέλος, αλλά ίσως το πιο σημαντικό: η πιθανότητα μετά από κάποιο διάστημα να αποχωρήσει από την ενεργό δράση για διάφορους λόγους.

Ζητήστε αναλυτικές προσφορές και ιδιωτικό συμφωνητικό

Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης και συλλογής προσφορών θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν τα εξής:

  • Οι προσφορές να είναι συγκρίσιμες. Να έχουν, δηλαδή, το ίδιο πλήθος και τύπο εξοπλισμού. Συνιστάται να ζητήσετε ένα datasheet με την πλήρη και αναλυτική περιγραφή του εξοπλισμού.
  • Να είναι ίδιες ή πανομοιότυπες, ώστε να μπορείτε να επιβεβαιώσετε όταν θα παραλάβετε το εμπόρευμα , εάν είναι το σωστό και όχι κατώτερο.
  • Ο εξοπλισμός να φέρει σήμανση CE.

Σας συμβουλεύουμε να ζητάτε πάντα αναλυτικά όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του εξοπλισμού κι, αφού επιλέξετε την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε, είναι απαραίτητο η συμφωνία που θα κάνετε, να διατυπωθεί γραπτώς (σε ιδιωτικό συμφωνητικό).
Ανάλογα με την αντιμετώπιση και την σιγουριά που θα λάβετε από τον εκπρόσωπο της εταιρείας, αναφορικά με το δικό σας αίτημα, θα καταλάβετε εάν η εταιρεία είναι αξιόπιστη.

Στο Ιδιωτικό Συμφωνητικό θα πρέπει να αναφέρονται αναλυτικά, τα προϊόντα που θα παραδοθούν, ο χρόνος παράδοσης και ο τρόπος αποπληρωμής.
Ο πελάτης οφείλει να γνωρίζει, ότι από την προκαταβολή μέχρι την τοποθέτηση θα μεσολαβήσει συγκεκριμένος χρόνος μέχρι την τελική παράδοση και να αναγράφεται στην επίσημη παραγγελία / Ιδιωτικό Συμφωνητικό, ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια από τον προμηθευτή για χρονοτριβές και καθυστερήσεις που θα προκαλέσουν οικονομική ζημιά.

Δείτε πραγματικά έργα του προμηθευτή και ζητήστε μια λίστα με ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις

Για να δείτε πραγματικά τα αποτελέσματα της εταιρείας, καλό είναι να επισκεφτείτε κάποιον/κάποιους πελάτες της, ώστε για να εκτιμήσετε από κοντά το επίπεδο των υπηρεσιών του συγκεκριμένου προμηθευτή μέσω πραγματικών εγκαταστάσεων.

Ρωτήστε ευθέως στους πελάτες εάν είναι ευχαριστημένοι από την υποστήριξη της εταιρείας, τόσο όταν είχαν κάποια βλάβη, αλλά κι όταν χρειαστήκαν οποιαδήποτε βοήθεια.

Ζητάτε πάντα εγγυήσεις για τα προϊόντα που αγοράζετε

Συμβουλεύουμε να ζητάτε πάντα αναλυτικες λεπτομέρειες αναφορικά με τις εγγυήσεις του εξοπλισμου και του λογισμικού.
Είναι ελάχιστες οι εταιρίες, που περιγράφουν αναλυτικά τις εγγυήσεις.
Μετά από την αγορά θα καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε ακριβώς τους όρους της εγγύησης και τί καλύπτει.

Για παράδειγμα: ένα πολύ συνηθισμένο γεγονός είναι όταν υπάρχουν βλάβες στον εξοπλισμό, που προκλήθηκαν από κάποια αυξομείωση τάσης του ρεύματος. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει γνωρίζετε ότι δεν καλύπτεται από κάποια εγγύηση άσχετα εάν έχετε εγκαταστήσει UPS! Θα πρέπει να έχετε ενημερωθεί, ότι ένα απλό UPS δεν σας προφυλάσσει από τέτοιους είδους βλάβες, αλλά πρέπει να επιλέξετε συγκεκριμένο μοντέλο UPS με την ονομασία «UPS ON-LINE»

Ένα δεύτερο παράδειγμα: σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν δυσλειτουργίες του λογισμικού, που προκλήθηκαν από ιούς στο Pc ή από προβλήματα στα Windows;
Να γνωρίζετε ότι δεν καλύπτεστε από οποιαδήποτε εγγύηση, ασχέτως εάν έχετε εγκαταστήσει Antivirus στο PC.
Να γνωρίζετε, τέλος, ότι μπορείτε να ζητήσετε μια ιδιωτική ασφάλεια όσον αφορά τα Smart Phones, που με ένα μικρό κόστος καλύπτει την κλοπή, το σπάσιμο του Display, την επαφή με υγρά και την πυρκαγιά.

Επιλέξτε νωρίς τον προμηθευτή που θα συνεργαστείτε

Θα πρέπει να επιλέξετε νωρίς τον προμηθευτή που θα συνεργαστείτε.
Αυτό είναι απαραίτητο, διότι θα χρειαστείτε συμβουλές για διάφορα θέματα που αφορούν την εγκατάσταση, τη σωστή καλωδίωση, τη σωστή παραμετροποίηση κα την καλύτερη αξιοποίηση και απόδοση του συστήματος.

Να γνωρίζετε, ότι από την προκαταβολή μέχρι την τοποθέτηση θα μεσολαβήσει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέχρι την τελική παράδοση και θα πρέπει να αναγράφεται στην επίσημη παραγγελία / Ιδιωτικό Συμφωνητικό. Έτσι δε θα υπάρχουν περιθώρια από τον προμηθευτή για χρονοτριβές και καθυστερήσεις, που θα σας προκαλέσουν οικονομική ζημιά.